Jak powinni odżywiać się ludzie uprawiający sport?

Prawidłowe odżywianie jest dla sportowca równie ważne co regularne treningi. To posiłki dają energię do wykonywania ćwiczeń i są budulcem do rzeźbienia wymarzonej sylwetki. Właściwie zbilansowana dieta ma również ogromny wpływ na samopoczucie, zdrowie i sprawność. Sposób żywienia powinien być dostosowany do wagi, płci i poziomu aktywności. Nieprawidłowo dobrana dieta utrudni osiągnięcie sportowych celów.

Jak dostosować dietę do wykonywanej aktywności?

Dieta musi być dostosowana do tego, jaką dyscyplinę się uprawia i celu, jaki chce osiągnąć. Np. w przypadku osób, które trenują na siłowni, dieta powinna wspierać rozwój mięśni lub redukcję tkanki tłuszczowej. Nie należy przesadzać ani z nadwyżką, ani z deficytem kalorii. Ważne jest, by sprawdzić, jaką ma się podstawową przemianę materii. Dzięki tej wiedzy łatwiej będzie dopasować kaloryczność diety. Osoby trenujące siłowo powinny skupić się na podaży białka. Jego niedobór prowadzi do mikrouszkodzeń włókien mięśniowych, co może prowadzić do kontuzji.

W przypadku osób uprawiających sporty wymagające dużego wysiłku i wytrzymałości np. piłkę nożną, koszykówkę czy jogging, ważne są węglowodany. Ich podaż powinna być wyższa niż u osób uprawiających treningi siłowe. Bardzo ważne jest nawadnianie organizmu, ponieważ podczas tego typu treningów wytraca się bardzo dużą ilość wody.

jedzenie

Co powinny spożywać osoby uprawiające sport?

Skomponowanie odpowiedniej diety dla osoby uprawiającej sport nie jest łatwym zadaniem. Jest to trudne szczególnie dla tych, którzy mają niewiele czasu na gotowanie i komponowanie posiłków. W takiej sytuacji idealnym wyborem jest dieta pudełkowa. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty cateringu dietetycznego w Łodzi. Posiłki, które przygotowujemy, są idealnie skomponowane i na tyle różnorodne, że każdy znajdzie idealną propozycję dla siebie.

Dieta dla sportowców powinna być bogata w minerały i witaminy. Z tego powodu konieczne jest spożywanie warzyw i owoców. Poza tym kluczowe są białka, np. z mięsa, jajek czy sera. Kolejnymi niezbędnymi składnikami diety są tłuszcze, np. z orzechów czy oliwy, a także węglowodany np. kasze, pełnoziarniste pieczywo.