Jak walczyć z podjadaniem między posiłkami?

Podjadanie jest wielkim problemem dla osób chcących zachować smukłą sylwetkę oraz tych pragnących zrzucić zbędne kilogramy. Spożywanie niewielkich przekąsek między głównymi posiłkami wiąże się ze stresem, przyzwyczajeniem, nudą, nadmiernym apetytem. Takie zachowanie może zaprzepaścić cały trud włożony w dietę, szczególnie jeśli przekąski te są słodkie i wysokokaloryczne.

W jaki sposób unikać podjadania?

Istotne w unikaniu jedzenia między głównymi daniami jest niedopuszczanie do silnego głodu. W tym celu dobrze jest spożywać 5 posiłków dziennie o stałych porach. Dzięki temu, gdy poczuje się ochotę na zjedzenie czegoś nadprogramowego, można pomyśleć o zdrowym i smacznym posiłku, który nadejdzie niedługo.
Bardzo ważne w unikaniu podjadania jest brak niezdrowych produktów, które można jeść. W tym celu należy unikać przechowywania w domu przekąsek, których nie powinno się spożywać.
Problemem mogą też być pokusy, które obecne są na sklepowych półkach. Nie bez przyczyny obok kas sklepowych wystawione są różnego typu słodycze. W tym może pomóc catering dietetyczny. Dzięki temu, że posiłki dostarczane są pod drzwi, potrzeba robienia zakupów ogranicza się do minimum. Dieta pudełkowa w Łodzi, Warszawie i wielu innych miastach jest łatwo dostępna, dzięki czemu bez problemu można z niej skorzystać.

podjadanie

Czym można zastąpić przekąski?

Czasami mimo systematycznych posiłków trudno jest opanować chęć podjadania. Przede wszystkim należy sobie uświadomić, z czego ta potrzeba wynika. Jeśli jest to kwestia nudy, najlepiej znaleźć sobie absorbujące zajęcie. W przypadku stresu, zamiast paczki chipsów można spróbować jogi, medytacji czy ugniatania gniotka antystresowego.
Jeśli to nie pomoże, można spróbować oszukać swój mózg i organizm. Jednym ze sposobów jest wypicie wody za każdym razem, gdy czuje się chęć zjedzenia czegoś. W ten sposób zapełni się żołądek na jakiś czas i nawodni organizm, co ma ogrom zalet. Drugim sposobem jest sięgnięcie po gumę do żucia. Jest ona niskokaloryczna, a jednocześnie przypomina jedzenie przekąski.